2009. január 18., vasárnap

Elozo eletemben denever voltam...

...az ember mindig probal kemenynek, erosnek, rendithetetlennek mutatkozni. Kivetel nelkul, minden helyzetben, mert aki kiegyensulyozottnak es magabiztosnak tunik, az elismerest nyer maganak, mig aki megtorik azt magaval sodorja az ar. En azt hittem, hogy a munkahelyi nyomas es felelosseg alatti teher lesz a legnagyobb akadaly, aminek teljesitese es szintentartasa jelenti majd azt, hogy megfelelek a magam es a munkatarsaim elvarasainak. Reszben igaz. Most megis ugy tunik, hogy mas dolog fog ki rajtam. Eros es fajdalmas...ugy hivjak, honvagy...Emlexek, otthon is volt ugy, hogy hajnal fel kettokor fulemben bombolo zenevel az elet nagy dolgairol elmelkedtem...de most atelem...

Persze van segitsegem, a zenek, a kedves szavak, a gyonyoru mosolyok (es mindenki be tudja kategorizalni, hogy melyik kihez tartozik), de igazan jo lenne, ha ez az egesz kicsit materializalodna...Varom mar egy kicsit...

Kaptam egy tanacsot, hogy irjam le az Erlangeni szorakozohelyekrol, ettermekro, pub-okrol alkotott objektiv es szubjektiv gondolataimat, velemenyemet. Nem is rossz otlet, de ugy gondolom, hogy ezt szeretnem rendesen csinalni, mert az, hogy csak irogatok rola, az olvasoban nem kelt katartikus elmenyt, hacsak nem marcipanrol es barna sorrol irok...

Szoval arra gondoltam, ha hazamegyek, magammal hozom vissza a fenykepezo gepemet, es megorokitem mindenkinek, hogy en mit latok...
Bocs Levente, semmi problemam nincs a kepeiddel, vegtelenul professzionalisak, de azt nem en latom. Ugyhogy eldontottem, hogy amikor elmegyek valamelyik kedvenc helyemre, keszitek egy kis riportot a helyrol, mintegy ajanlat tevesnek, hogy az olvaso el tudja fantaziaiban kepzelni, hogy a virtualis erlangeni latogatasan hova terne be, milyen sorrendben, stb...

Nyomon vagyunk Rexxel, lakaskeresesre adtuk a fejunket Leventevel. Talan van nehany cim, ami nagyon pozitiv benyomast keltett keprol, hallomasbol...Majd meglatjuk. de mostmar pontot kell tennunk a vegere. Felhozatal nincs, de valahogy az az erzes fogott el az apartmanok keresese kozben, hogy igy is egy kis szeletet kaphatunk az erlangeni kulturabol. Tudni kell, hogy itt nagyreszt butorozatlan lakasokat adnak ki, ami azt jelenti, hogy vizvezetek csonkok es elektromos kabelek lognak ki a falbol...tulajdonkeppen ki lehet berelni negy falat, amit az ember utana ugy rendez be, ahogy akar. Nem olcso az ingatlan, akinek van, az kiadja, akinek nincs, az meg berbe veszi...Sokan berelnek ingatlant, mert itt nem annyira szokas lakast vagy hazat vasarloni. De megadjak a lehetoseget a berloknek, hogy ha mar kiberlik a hazat, akkor a sajat arculatukra szabjak. DE eredeti allapotban kell visszaadni. Szoval ha feher fallal kaptuk, akkor ugy is kell visszaadni. Ezen akkor nevettem jot, amikor voltunk egy lakast megnezni, es a falai szurkek voltak, repedezettek, kopottak....gondoltam magamban, hogy ha en ezt kifestetnem, akkor jo nagy szivas lenne visszaalakitani ebbe az allapotba...Mondjuk ahany lakas atalakitason reszt vettem mar, profin restauralnam vissza az egesz falat ativelo repedeseket...

Voltunk most is egy nagyszeru kavezoban. Ahol meghivtam Levit egy hamburgerre egy sorre es egy grog-ra. Szep sorjaban jellemeznem oket:
Hamburger: tulajdonkeppen egy jo szelet valodi grillezett hamburger hus, ugy 15 kilonyi lehetett suldo koraban, rajta ket gyonyoruen csillogo grillezett bacon szelet, kis salata, lattak, hogy nem a zoldseg nedvekbol elunk, ugyhogy ezt nem is vittek tulzasba, szosz, es ket zsomle. Egyszer egy mesemondo versenyen mondtam el egy szamomra meg most is nagyon kedves meset Mora Ferenc-tol (A bekapasztor cimmel), amiben Mora a mezes kenyerre mondta azt, amit en most a hamburgerre mondanek: "...akkora szelet kenyer, hogy ha a labamra ejtem, eltori, pedig a hid-penzszedonek is szuksege van am a labara"...szoval bitang nagy volt....Es melle sult krumpli, kis salata...cari etek...Sor: Tucher, barna buza sor, ami szerintem a vilag egyik legjobb frissitoje. Nincs keseru ize, csak finom lagy, zuhatagkent esik le a garatbol a nyelocsore...Grog: remelem mas sem tudja rrajtam kivul, hogy mi az a grog. En ittam mar sok helyen, de mindenhol mas volt. De itt egy recept ra:

Grog hozzávalói
(Rumos forró ital hozzávalói)
6 cl rum (barna)
1 cl citromlé
cukor
szegfűszeg (egész)
fahéj (egész)
citromhéj (darab)
1.5 dl víz (forró)

Grog elkészítése
(Rumos forró ital elkészítése)
1. Öntse a forró vízbe a rumot és a citromlevet.
2. Ízesítse cukorral, fahéjjal, citromhéjjal, hagyja állni pár percig.
3. Forrón tálalja.

Aki kedvet kapott hozza, annak ajanlom, bar forro rumrol van itt szo, de ez az egesz nem az alkoholrol, mint inkabb az erzesrol szol, hogy szombat delutan ulsz egy kavezoban intelligens emberekkel, iszod a grogodat, es beszelgetsz...Engem ezek mindigis inspiraltak...

Vasarnapra pihenest terveztunk. Kell! A jovohet mindnyajunknak dus lesz...
Vegre hetfon megtudom, mi lesz a munkam. Az a munkam, amiert kijottem ide, es amire mar varok sok hete, hogy elkezdodjon. Izgalmas lesz...Uj feladat, uj emberek, uj ritmus...

De gondolok kozben ratok...Sokat...

Es koszonok mindent...

2 ora, es lassan lejar a szamom...Megyek, elteszem magam....

Ja, es uzenem: David Guetta feat. Chris Willis - Everytime We Touch (Inpetto Remix) ... aki tudja, hallgassa ...

1Ui: megigerem, hogy maskor nem leszek ilyen szentimentalis...
2Ui: Ugy elmennek kosarazni...

Csokol Dani Erlangenbol, a sorfozok es detoxiaklok varosabol....

3 megjegyzés:

  1. Dancsi, ha hazajössz add ki könyvben, mint ahogy mostanában a celebek szokták. :D Hát Neked bőcsésznek kellett vóna menned... :D Látszik, hogy nem holmi műszakis bánkis voltál, mint egyesek... :D:D:D

    Üdv/Gaga

    VálaszTörlés
  2. Igazabol ezt terveztem, kiadom a blogomat es a vietnami emlekiratomat ket kulon konyvben, aztan a hatalmas honorariumbol vasarolt Fidzsi-szigeteki hazambol csak annyi idore jovok ki, amig elutazok amerikaba atvenni az vietnami hosoknek jaro erdemermet...

    VálaszTörlés
  3. Ha átveszed a vietnami hőstetteidért járó plecsniket emlits mán meg engemtett is hogy én is zűd sapkás vótam vagy mifene. APÁD

    VálaszTörlés